Valikko Sulje

Ulkoporealtaan hyvinvointivaikutukset

Ulkoporealtaan terveysvaikutuksia on tutkittu ajan saatossa useampaan kertaan ja on todettu, että ne auttavat niin henkiseen kuin fyysiseenkin vaivaan. Tutustu mitä kaikkea säännöllinen ulkoporealtaasta nauttiminen aiheuttaa kehollemme!

 

Vähentää stressiä

Stressi aiheuttaa kaikenlaisia vaivoja, kuten lihasjumeja, särkytiloja ja väsymystä. Ulkoporealtaan lämpö, painottomuuden tunne ja hieronta yhdessä tuottavat rauhallisen ympäristön, jossa kehon jumit aukeavat ja stressitasot laskevat. Ota ulkoporealtaasta nauttiminen osaksi jokapäiväistä hyvinvointirutiinia! Painottomuus vähentää niveliin syntynyttä painetta ja lämpöinen vesi parantaa verenkiertoa. Tehokas vesihieronta antaa terapeuttista hierontaa, joka vapauttaa endorfiinejä. Endorfiinit ovat elimistön omaa kipulääkettä.

Antaa helpotusta nivelreuman kiputiloihin

Ulkoporeallas on erinomainen keino antaa lämpöhoitoa nivelille. Lämpöisessä ulkoporealtaassa kylpeminen rentouttaa lihaksia sekä voi vähentää kipua ja niveljäykkyyttä. Säännöllinen kylpeminen ulkoporealtaassa helpottaa pärjäämään normaaleissa arjen askarissa ja aktiviteeteissä.

 

Laskee verensokeriarvoja

New England Journal of medicine:n tekemän tutimuksen mukaan säännöllinen kylpeminen ulkoporealtaassa simuloi samanlaisia vaikutuksia kuin ulkoilu. Tutkimustuloksissa huomattiin, että ihmisillä, joilla on tyypin 2 diabetes ja jotka kylpivät ulkoporealtaassa 30 minuuttia päivässä väheni 13 % verensokeritasot.

 

Edesauttaa painonpudotusta

Kliinisissä tutkimutkissa on huomattu, että ulkoporealtaasta nauttiminen pudottaa painoa! Ihmisten avulla tehty tutkimus osoittaa, että ihmistet, jotka nauttivat ulkoporealtaastaan pudottivat painoaan noin 1.5 kg ilman mitään erillistä ruokavaliota tai liikuntaa. Todettiin, että tämä johtuu ulkoporealtaan vesisuuttimien aiheuttaman urheilusimulaation vaikutuksesta lihaksistolle.

 

Nuku paremmin

Enää ei tarvitse laskea lampaita! Sleep lehdessä olleen tutkimuksen mukaan vain 15 minuutin ulkoporealtaan hieronnasta nauttiminen 90 minuuttia ennen nukkumaanmenoa voi johtaa parempaan ja syvempään uneen!